Jump to content


Photo

Containerharbour In Timbaki, Part 1


  • This topic is locked This topic is locked
285 replies to this topic

#221 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 27 November 2006 - 04:33 PM

The study from the National University of Athens should be done by end of December to be followed with a referendum to be taken by the province of Heraklion and maybe Rethymnon as well. The gigantomaniac minister (as called in a German paper) is thinking that if the referendum is taken in both provinces there are good chances that it will pass. He will then invite all the sharks to bid for participating in the construction and managing the port. I do not expect that the University study will be very much concerned about the turtles since it is funded directly by the minister. I expect it to be neutral twards the environment and very much positive for the economic benefits of the project because of its potential income which will bring to the area, jobs...and .. Euros to the government....bla...bla...bla.

#222 DaveW.

DaveW.

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 451 posts
  • Gender:Male
  • Location:South Wales

Posted 27 November 2006 - 07:38 PM

..and sponsorship of various research projects undertaken by the University?
Sorry to be so cynical.......................
If you look like your passport picture....you probably need the holiday!

#223 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 05 December 2006 - 01:04 PM

Black days ahead for the minister since his plans to privatize the management of the two big ports in Greece (Pireaus and Thessaloniki) are finding ferocious resistance by the port union workers. The opposite to the government political party PASOK has also been placed clearly against the privitization of the Greek ports. If the ports privitization (this is just if....) fails, it will be bad news for the minister's construction port in Timbaki since no private investor will put capital without having assured in advance the management of the port.
In the mean time we have no news for the Timbaki port study currently being performed by the technical university of Athens.

#224 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 05 December 2006 - 03:23 PM

According to Mesogios news:

Last Friday the local(against the port) committee in south Crete met and reiterated their message that the container port is 1.undesirable, 2. The growth of South Crete should be based on tourism, agriculture, and fishery and not based on industrial and commercial means as interpreted by the Chinese and Koreans. An industrial port will not support the future interests and beauty of South Crete. Based on the above they are requesting the University study to focus on the real consequences a container port could bring. The committee wants to close this issue as soon as possible and want the government to cancel all plans for the creation of a merchant/industrial port in South Crete, emphasizing that the whole story has placed in jeopardy many potential touristic projects by foreign and local parties who are waiting until the fear of the container port is gone before they can proceed with their investment plans.


Θέλουν ανάπτυξη βασισμένη σε τουρισμό και αγροτικά
Ρεπορτάζ Ελένη Βασιλάκη

Δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση τη δημιουργία διαμετακομιστικού λιμανιού στον τόπο τους οι φορείς του Τυμπακίου όπως για πολλοστή φορά επανέλαβαν το βράδυ της Παρασκευής σε συνεδρίαση που πραγματοποίησε η Επιτροπή που έχουν συγκροτήσει και η οποία κλήθηκε να εξετάσει τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα μετά και την ανάληψη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της μελέτης για τις κάθε είδους επιπτώσεις από το προωθούμενο έργο.
Η συνεδρίαση, όπως αναφέρει το μέλος της Επιτροπής Φορέων του Τυμπακίου Θανάσης Κτιστάκης, έδειξε πως το μέλλον του νότου είναι ο τουρισμός, ο αγροτικός τομέας και η αλιεία και πάνω σε αυτούς τους τρεις τομείς θέλουν να στηρίξουν την ανάπτυξη του Τυμπακίου κι όχι σε ένα εμπορικό λιμάνι.
Επί τη βάση αυτών των αξόνων αποφάσισαν να ζητήσουν μελέτες επιδιώκοντας να κλείσει όσο γίνεται πιο σύντομα το θέμα του λιμανιού και να ματαιωθεί κάθε σχεδιασμός.
Μάλιστα για να υποστηριχθεί η απόφαση αυτή της Επιτροπής, διαβάστηκε η επιστολή που ο βουλευτής Κώστας Μπαντουβάς τους είχε αποστείλει ένα χρόνο πριν όπου και επισημαίνονταν η ομορφιά των νοτίων παραλίων του Νομού Ηρακλείου και το πόσο μπορούν να αναπτυχθούν τουριστικά.
Σύμφωνα με τον κ Κτιστάκη, υπάρχει ήδη εκεί το αλιευτικό καταφύγιο, εκπονείται μελέτη για την ενίσχυση του γόνου των ψαριών, υπάρχουν αρχαιολογικές ζώνες κι αν μπορέσουν να εντάξουν τον τόπο τους στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο που θα προσδιορίζει επακριβώς τα σημεία όπου μπορεί να αναπτυχθεί ο τουρισμός, τότε δεν θα έχουν σε καμία περίπτωση ανάγκη ένα εμπορικό λιμάνι.
Εκείνο που ζητούν και επιθυμούν οι φορείς είναι να κλείσει η υπόθεση του λιμανιού το συντομότερο δυνατόν γιατί όσο παραμένει ανοικτή εμποδίζει πολλούς τουριστικούς επιχειρηματίες από το να υλοποιήσουν τα σχέδια τους για τουριστικές επενδύσεις στον τόπο αυτό.
Εμείς, υπογραμμίζει ο κ Κτιστάκης, δεν έχουμε ενδοιασμούς να πάρουμε επάνω μας την ευθύνη για τη μη υλοποίηση της μεγαλόπνοης επένδυσης που σχεδιάζει ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στο Τυμπάκι. Δεν διαφωνούμε με την ανάπτυξη, προσθέτει ο ίδιος, αλλά θέλουμε οι βάσεις της να είναι ο τουρισμός, η αλιεία και ο αγροτικός τομέας κι όχι η βιομηχανία και το εμπόριο όπως το εννοούν Κινέζοι και Κορεάτες.

#225 santo

santo

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 483 posts
  • Gender:Male
  • Location:North-West, UK

Posted 05 December 2006 - 03:38 PM

The sooner the University create their findings on the impact the port will have, the better for all.

B) B)
Santo

It's not the number of breaths you take, it's the moments that take your breath away.

#226 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 10 December 2006 - 09:05 PM

According tovima
http://www.tovima.gr...B...;m=A16&aa=1

Our favourite Minister has placed himself in a catch22 situation. The unions will not backdown without serious government concessions. The strike at the ports is hearting the Greek economy. The investors are increadingly becoming inpatient. This makes the Minister of Greek economy Mr. Alogoskoufis upset.

#227 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 11 December 2006 - 04:58 PM

The latest in Greek from ecocrete:

http://www.ecocrete....o...11&Itemid=0

The messara committee against the port in Timbaki met on the 5th of Dec. to review the current situation.

One interesting point came out of this meeting. The study which is currently being undertaken by the technical University of Athens was mentioned in the article as 'carefully served to the University' by asking the study to focus on issues which will not adversely affect the plans of the Minister. Specifically the study would not focus much on the negative social and environmental effects such a port would bring to the area.

I was afraid that something like that would happen!!!! :wacko: :wacko:

#228 Wim

Wim

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 1,141 posts
  • Gender:Male
  • Location:The Hague Netherlands

Posted 11 December 2006 - 07:30 PM

:wacko:



I always thought that scientists, hence science, could only act in an unbiased way. It seems that the politicians () have bought the universities and changed the scientists into puppets on a string.



I am very disappointed in the government of the country where Plato wrote his "Timaeus"



Wim :wacko:
True is that adage: "He who yields to rule by wooden heads, becomes himself a fool."

#229 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 11 December 2006 - 07:54 PM

Wim we can not blame the university of Athens for conducting a study on specified objectives which the ministry made up in the first place.

#230 Wim

Wim

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 1,141 posts
  • Gender:Male
  • Location:The Hague Netherlands

Posted 11 December 2006 - 08:09 PM

You are right of course Ton, but scientists should do a survey that cover both sides of the coin.

If you let them research only the heads then watch out for te tails...



Wim :wacko:
True is that adage: "He who yields to rule by wooden heads, becomes himself a fool."

#231 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 11 December 2006 - 09:45 PM

Exactly Wim, and this is what the Timbaki committee against the port I think will do. Will ask the University to also watch out for the tails. However even if they come up with the tails the minister might decide to publish only the heads if you know what I mean.

#232 Wim

Wim

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 1,141 posts
  • Gender:Male
  • Location:The Hague Netherlands

Posted 13 December 2006 - 01:08 AM

I used to be blond, Ton :wacko: :) :D



Take care and keep us informed :wacko:
True is that adage: "He who yields to rule by wooden heads, becomes himself a fool."

#233 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 15 December 2006 - 04:06 PM

Good news:

1. The minister again yesterday reiterated his message to the press that 'if the people in Timbaki don't want to have the port we will not make it or we might move it to another location in Crete'.

2. According to Mesogios from today www.mesogios.gr
The Cretan Museum of Ethnology is against the creation of a container port in the area of Timbaki.
The museum has recently performed and published a detailed study which explicitly reveals why such a port will have negative effects for South Crete. However the report mentions that a touristic Marina could contribute positively for the area.

Let us hope that the study currently being performed by the National University of Athens will also come to the same conclusion.

U all have a nice week end. :wacko:

Ton

Below is the detailed article from Mesogios but I am bored to translate, sorry.

Αρνητικό στη δημιουργία λιμένα στο Τυμπάκι το Μουσείο Κρητικής Εθνολογίας

Σε μια μικρή περιοχή τόσο πλούσια σε φυσικά οικοσυστήματα, όπως η Μεσαρά, είναι αδιανόητη η εγκατάσταση οποιασδήποτε διάστασης διαμετακομιστικού λιμένα επισημαίνει με αφορμή την προγραμματιζόμενη από το ΥΕΝ δημιουργία λιμένα στο Τυμπάκι το Μουσείο Κρητικής Εθνολογίας σε μελέτη που εκπόνησε.
Οπως αναλυτικά αναφέρεται στην 16σελιδη μελέτη:
«Σε μια μικρή περιοχή τόσο πλούσια σε φυσικά οικοσυστήματα (που σπανίζουν πλέον σήμερα), σε ιστορική πανάρχαια έως σύγχρονη κληρονομιά, που η πυκνότητά της ξεπερνά κάθε άλλη στην Ευρώπη, είναι αδιανόητη η εγκατάσταση οποιασδήποτε διάστασης διαμετακομιστικού λιμανιού και αυτό για πέντε βασικούς λόγους:
• Θα διαταράξει υπερβολικά τα φυσικά οικοσυστήματα και την γενική μορφή της περιοχής και θα προκαλέσει μια αναπόφευκτη μεγάλη θαλάσσια ρύπανση.
• Σαν κλειστό λιμάνι η περιοχή δεν θα έχει κανένα ουσιαστικό οικονομικό όφελος, εκτός από τους οίκους ανοχής. Σε ό,τι αφορά τις «θέσεις εργασίας», οποιοσδήποτε Μεσαρίτης μπορεί να τις κρίνει αν κάνει τον κόπο να δει πως λειτουργεί το κλειστό λιμάνι κοντέινερ του Ηρακλείου, παρόλο που ακόμα δεν έχει αυτοματοποιηθεί.
• Επειδή στις μέρες μας οι τεχνολογίες αλλάζουν με πολύ γρήγορο ρυθμό, τι θα γίνει αυτό το λιμάνι σε 10-20 χρόνια, αν αλλάξει το «σύστημα» κοντέινερ; Η Μεσαρά θα μείνει βεβαρημένη με χιλιάδες τόνους σκυροδέματος τα οποία δεν θα μπορέσει ούτε να καταστρέψει ούτε να τα μεταφέρει αλλού.
• Το κόστος κατασκευής αυτού του λιμανιού πληρώνεται από το Ελληνικό Δημόσιο που επισύναψε ένα υπέρογκο δάνειο από Διεθνή Οργανισμό για την βελτίωση των λιμανιών της Χώρας. Είναι οι Έλληνες φορολογούμενοι που θα πληρώνουν αυτό το δάνειο για πολλές δεκαετίες, ανεξάρτητα από το αν οι κατασκευές ή οι βελτιώσεις είναι οικονομικά για την Ελλάδα ωφέλιμες ή άχρηστες.
• Ο βυθός στον κόλπο είναι αβαθής. Η κατασκευή ενός λιμένα για πλοία που έχουν 40 μέτρα βύθισμα, σημαίνει αποβάθρες μήκους 3 χιλιομέτρων εντός του Κόλπου και ένα αλόγιστο κόστος, χώρια τις μεγάλες αλλοιώσεις που θα προκύψουν στον θαλάσσιο χώρο.
Η κατασκευή ενός εμπορικού - επιβατικού λιμανιού στη νότια Κρήτη αποτελεί μια δαπανηρή επένδυση χωρίς αντίκρυσμα για τους εξής λόγους:
• Δεν υπάρχουν εξαγώγιμα προϊόντα που να ενδιαφέρουν τους κατά τα άλλα πάμφτωχους γείτονες της Βόρειας Αφρικής: Λίβυους και Αιγυπτίους. Σε ό,τι αφορά τα οπωροκηπευτικά, αν έχει ελλείψεις, η Λιβύη θα τα προμηθευτεί σε χαμηλές τιμές από τις γειτονικές χώρες Αίγυπτο και Τυνησία.
• Για τα άλλα προϊόντα που θα μπορούσαν να διατεθούν στις πλούσιες χώρες της Αραβικής Χερσονήσου, η απόσταση λιμένα Ηρακλείου (που υπολειτουργεί) ή ενδεχόμενα της Μεσαράς, είναι η ίδια έως τη διώρυγα του Σουέζ.
Είναι αδιανόητο να κατασκευαστεί ένα δεύτερο λιμάνι εάν το πρώτο δεν είναι υπερκορεσμένο.
• Το επιβατικό λιμάνι στο νότο δεν ευσταθεί παρά μόνο για καλαμπούρι όταν η αεροπορική μεταφορά είναι ταχύτερη και φθηνότερη. Άλλωστε επιβάτες για πού; Στις νήσους Παξιμάδια, Γαύδο, άντε Λιβύη;»
Ωστόσο η μελέτη δεν αποκλείει τη δημιουργία τουριστικής μαρίνας εξηγώντας:
«Στις υποδομές για την αειφόρο ανάπτυξη της Μεσαράς είναι απαραίτητη μια λιμενική εγκατάσταση που εκτιμάται σε περίπου 10.000μ2 υδάτινης επιφάνειας για την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών αλιέων και ενός σύγχρονου τύπου τουριστικού ελλιμενισμού (μαρίνα) με παροχή ύδατος, καυσίμων, ηλεκτρικού ρεύματος και ενδεχόμενα σύνδεση με το διαδίκτυο. Ο ενδεδειγμένος χώρος στον Κόλπο είναι το «Κακόσκαλο», μεταξύ Κόκκινου Πύργου και Αγίας Γαλήνης, που θα επιτρέψει και την άμεση οδική σύνδεση μεταξύ των δύο οικισμών. Με προϋπόθεση την έρευνα των ναυάγιων από την αρμόδια Υπηρε σία.
Στη νότια Κρήτη οι μαρίνες θα προσελκύσουν κυρίως μεγάλα τουριστικά σκάφη όπως ιστιοφόρα και Motor Ships σύγχρονων προδιαγραφών, μήκους 20 με 30 μέτρων, όπως αυτά που παραθερίζουν στο Ιόνιο και το Αιγαίο πέλαγος.
Το πλεονέκτημα αυτού του τουρισμού είναι ότι αφορά εύπορους επισκέπτες οι οποίοι κατά τα άλλα δεν χρίζουν πολυτελούς ξενοδοχειακής υποδομής και μπορούν να διαμένουν στην περιοχή πολλές μέρες έως ότου επισκεφτούν την πληθώρα των ιδιαίτερα σημαντικών φυσικών και ιστορικών χώρων της Μεσαράς».
Στην ίδια μελέτη αναφέρονται ως άξονες για την αειφόρο ανάπτυξη της Μεσαράς:
- η γεωργία
- η κτηνοτροφία
- η αλιεία
- η μεταποίηση - τυποποίηση των τοπικών προϊόντων
- ο τουρισμός.
Καταλήγοντας το Μουσείο Κρητικής Εθνολογίας στα πορίσματα του σημειώνει:
«Ανκαι αναγκαστικά συμπτηγμένες, οι βασικές πληροφορίες που αφορούν αυτή τη περιοχή της Κρήτης συνομολογούν από μόνες τους, στη μοναδικότητα της σε όλο το οικοσυστηματικό της φάσμα: γεωλογία, οικολογία, ανθρωπολογία, ιστορία, πολιτισμός.
Δεν υπάρχει άνθρωπος με κοινή νοημοσύνη που να μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό και δεν υπάρχει λόγος να δευτερολογήσουμε στη σύνταξη των πορισμάτων.
Σήμερα η πολυεθνική ισχυρότατη οικονομική δύναμη, τα βιομηχανοποιημένα μέσα δημιουργίας οποιασδήποτε μορφής, των πιο ακόμη απίθανων κατασκευών, εφόσον δεν περάσουν από αυστηρότατο διεπιστημονικό έλεγχο, μπορούν να προβούν σε ανεπανόρθωτες, μη αντιστρέψιμες καταστροφές, επιβαρύνοντας το μέλλον της ανθρωπότητας «για μια χούφτα δολάρια».
Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν στα μικρά και ευαίσθητα ελληνικά νησιωτικά οικοσυστήματα οι «αναπτυξιακές επενδύσεις», πάντα συνοδευόμενες από γιγαντιαίες υπερκατασκευές για ευνόητους λόγους κέρδους, μπορεί εύκολα να συγκριθεί με τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησαν οι αγγλοσάξονες άποικοι της Αμερικής τον 19° αιώνα στην «άγρια Δύση» και στο Τέξας.
Η Μεσαρά και άλλες περιοχές της Κρήτης βρίσκονται σε συνεχή κίνδυνο παρόμοιων επεμβάσεων.
Η Ελληνική Πολιτεία θα πρέπει το ταχύτερο να νομοθετήσει και να εφαρμόσει με μεγάλη αυστηρότητα
• ένα εθνικό πλαίσιο για τη χρήση γης
• τον κώδικα προστασίας και ανάδειξης των νησιωτικών οικοσυστημάτων
• τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν την αειφόρο ανάπτυξη των παραθαλάσσιων Περιοχών.
Οι βασικές προτάσεις που αναφέρονται στην αειφόρο ανάπτυξη της Μεσαράς στο παρόν υπόμνημα, εξασφαλίζουν σε όλο τον πληθυσμό της περιοχής ευπρεπή επιβίωση και ποιότητα ζωής. Η εναλλακτική λύση που είναι η βιομηχανοποίηση της περιοχής θα συνεισφέρει σε ολίγους ενώ το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων θα αναγκαστεί να μετοικήσει».

#234 Katarina

Katarina

    Tourist

  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 15 December 2006 - 04:45 PM

That is fantastic news, and supports what most people that I have spoken to would like to see. I can understand that you don't want to translate the whole articel and I will try to do it for myself - it is good for my Greek lesson anyway! Although there are many words I can't find in the dictionary!!!
I also want to thank you for keeping us all informed of the progress
Katarina

#235 santo

santo

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 483 posts
  • Gender:Male
  • Location:North-West, UK

Posted 15 December 2006 - 05:56 PM

Thanks for the update Ton, it's still swinging from one end to the other (will it won't it) we can only hope the right result prevails. :wacko:

You have a great weekend also.
:wacko: :D
Santo

It's not the number of breaths you take, it's the moments that take your breath away.

#236 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 15 December 2006 - 06:52 PM

Santo your picture next to your message always reminds me the great time we had that night in Matala when you and Dinny ate those huge Lobsters with enough garlic to kill an army of vampires!!!lol!!!lol

Katarina are u gonna put the translated text here when u r done?
How many years have u studied Greek?

cheers
Ton

#237 Katarina

Katarina

    Tourist

  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Posted 16 December 2006 - 02:03 PM

I will put it here - if I ever finish it! - if you promise to correct my mistakes! I will have to ask Babel Fish to help me as it sems very complicated.

I have been trying to learn Greek on and off for more than 10 years, and first fell in love with the island in 1981 when I visited Matala for the first time.
When I am in Crete I make good progress, but whenever i am back in England it slips away. I have been to classes but it is mainly learning the alphabet in Cypriot! I have also studied with Linguaphone tapes which are very good but make my friends and neighbours in Crete laugh! Most progress has been made in tavernas, kafeneia and kitchens, but I have a long way to go still...
K

#238 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 16 December 2006 - 02:32 PM

No problem Katarina I will correct the mistakes but Iam sure you will do a good job.

The latest roumors are that 5 Koreans appeared from nowhere in Heraklion last week asking Heraklion port officials about the progress of the project in Timbaki. The Koreans are planning to visit Timbaki to check what other investments besides the port can be made in the area. Roumors again say that the Greek officials in order to pasify them since nothing is happening with the port in Timbaki, gave them some Greek souvenirs made in China to take back to Korea.

Ton

#239 Wim

Wim

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 1,141 posts
  • Gender:Male
  • Location:The Hague Netherlands

Posted 16 December 2006 - 03:37 PM

Must (or should) have been some "priapi"



:wacko:
True is that adage: "He who yields to rule by wooden heads, becomes himself a fool."

#240 Ton

Ton

    Crete Explorer

  • Club Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts

Posted 16 December 2006 - 06:10 PM

You mean Baculum? Yeah must have been something of that sort!!lol